1402/04/06 اجرای طرح رتبه‌بندی واحدهای لبنیات سنتی

1402/04/06
اجرای طرح رتبه‌بندی واحدهای لبنیات سنتی
تاريخ:بيست و چهارم تير 1402 ساعت 12:07   |   کد : 30092   |   مشاهده: 905
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اجرای طرح مشترک ارزیابی و رتبه بندی بهداشت واحدهای لبنیات سنتی در خرداد ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اولین گواهی رتبه بندی صادر و این طرح در گام نخست در سطح تهران، اجرایی شده است.
مهندس محسن فرهادی با اشاره به آغاز این طرح، اظهار داشت: طرح ارزیابی و رتبه‌بندی واحدهای لبنیات سنتی به صورت مشترک و در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات سنتی تهران و مدیریت طرح دفاتر خدمات سلامت بر اساس دستورالعمل ابلاغی مرکز سلامت محیط و کار پس از انجام مرحله آزمایشی در بهار ۱۴۰۲ با صدور اولین گواهینامه رتبه‌بندی در خرداد ماه توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و اتحادیه لبنیات سنتی تهران، کلید خورده و در گام نخست در سطح کلانشهر تهران با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات سنتی و دفاتر خدمات سلامت توسعه می یابد.
هدف از اجرای طرح ایجاد فضای رقابت مثبت و سلامت محور بین واحدهای تولیدکننده و عرضه‌کننده لبنیات سنتی، اطمینان بخشی مصرف‌کنندگان از سلامت محصولات، ایجاد امکان رصد و نظارت بهداشتی واحدهای تولید و عرضه لبنیات سنتی توسط مشتریان و پایش و نظارت بهداشتی مستمر در واحدهای شرکت‌کننده در طرح است.
معاون مرکز سلامت محیط و کار، حضور در این طرح برای واحدهای صنفی لبنیات سنتی مجاز را اختیاری دانست و گفت: واحدهای هدف این طرح در حال حاضر ۲۰۰۰ واحد لبنیات سنتی کلانشهر تهران هستند که در دو گروه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فعالیت دارند و در فاز اول بر اساس اولویت‌بندی اتحادیه، واحدهای تولیدی مجاز لبنیات سنتی در طرح مشارکت خواهند داشت.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، مهندس فرهادی ادامه داد: فرایند ارزیابی شرایط بهداشتی و نمونه‌برداری از محصولات زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی و توسط دفاتر خدمات سلامت انجام و بر اساس تایید اتحادیه و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه، گواهی رتبه‌بندی واحد صادر می‌شود. هر واحد مجاز نیز بر اساس ارزیابی شرایط بهداشتی، می‌تواند حائز رتبه‌های طلایی، نقره‌ای یا برنزی شود.

https://mobiniranian.ir/News/1/30092
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 




ارتباط با ما
آدرس: میدان آرژانتین، خیابان بخارست، کوچه ششم پلاک 5 ، طبقه اول تلفن:  02191071170ایمیل: info@mobiniranian.ir